Виховна година "Школа - територія толерантності"
ШКОЛА – ТЕРИТОРІЯ ТОЛЕРАНТНОСТІ
Виховна година
Мета. Допомогти учням
з'ясувати сутність поняття «толерантність»; розуміти толерантність як один із
найнеобхідніших принципів людського буття; пояснити, чому терпимість є
необхідною умовою збереження миру (в колективі, в суспільстві, у світі); вчити
бути терпимими і доброзичливими.
Розвивати почуття
колективізму, солідарності, вміння слухати; показати, що важливим у стосунках
між людьми є вміння спілкуватися; переконати учнів у необхідності бути
терпимими до оточуючих; розвивати вміння прислухатися до думки інших, розвивати
моральні якості, самооцінку.
Виховувати доброту,
толерантність, милосердя, вміння прощати, сприяти самоаналізу та самовихованню
учнів, поглиблювати почуття взаємоповаги.
Коригувати
мовлення,збагачувати словниковий запас учнів.
Обладнання.Мультимедійна презентація виховної години,макет
плакату «Наш клас – територія толерантності», роздатковий матеріал:
паперові серветки, бланки до вправи «Риси толерантної особистості», кольорові паперові чоловічки,
паперові серветки, бланки до вправи «Риси толерантної особистості», кольорові паперові чоловічки,
Словник. Толерантність, нетерпимість,інтолерантність, альтруїзм, емпатія, дискримінація,
расизм, ксенофобія, націоналізм.
Форма проведення.
Круглий стіл з елементами тренінгу.
«Усі
люди мають недоліки – хто більші, хто менші.Ось
чому
і дружба, і допомога, і спілкування були б неможливими,
якби
не існувало між нами взаємної
терпимості»
Г.Гвіччардіні
Хід
заняття
І. Організація класу
Учитель. Доброго дня усім присутнім!Сьогодні
на заняття я прийшла не з пустими руками. Що я вам принесла, ви скажете, коли
відгадаєте загадку.
"Вона
нічого не коштує, але створює багато чого. Вона збагачує тих, хто її
одержує, не збіднюючи тих, хто її дарує. Вона продовжується одну мить, пам’ять
же про неї часто зберігається надовго. Немає таких багатих, які могли б
прожити без неї, і немає таких бідних, які не стали б багатші її милістю. Вона створює щастя в домі, атмосферу
доброзичливості у справах і служить паролем для друзів. Разом з цим її не можна ні купити, ні
випросити, ні позичити, ні вкрасти, бо вона являє собою таку цінність, яка не
принесе ні якої користі, Якщо тільки не буде йти від чистого серця”.
Учитель. Так що ж це? Звичайно ж, посмішка! Хочу, щоб ви теж
посміхнулися один одному, побажавши тим самим гарного настрою і налаштувалися
на приємне спілкування.(вчитель виймає зі
скриньки усміхнений смайлик і прикріплює на магнітній дошці)
ІІ.
Мотивація навчальної діяльності.
«Людина може обійтись без багатьох речей, але не без іншої людини», -
сказав один учений. Навіть на самоті вона подумки звертається до людей.
Наприклад, коли приміряєш новий одяг або робиш зачіску, думаєш, що скажуть твої друзі, колеги? Чи не вважатимуть вони тебе відсталим або «занадто» крутим. Попри все людські стосунки нерідко спричиняють проблеми: непорозуміння, суперечки, конфлікти у наших сім’ях, зокрема у нашому класі, у школі, у суспільстві в цілому.
Наприклад, коли приміряєш новий одяг або робиш зачіску, думаєш, що скажуть твої друзі, колеги? Чи не вважатимуть вони тебе відсталим або «занадто» крутим. Попри все людські стосунки нерідко спричиняють проблеми: непорозуміння, суперечки, конфлікти у наших сім’ях, зокрема у нашому класі, у школі, у суспільстві в цілому.
Щоб запобігти цьому, треба вміти
вчасно виявляти конфліктні ситуації, з’ясувати причину їх виникнення, знайти
шляхи та способи їх розв’язання і
найголовніше - навчитися ладнати з різними людьми.
ІІІ. Повідомлення теми заняття.
Тому сьогодні ми поговоримо про те, що є найважливішою умовою
миру і злагоди в сім’ї, колективі та суспільстві – про «толерантність». Спробуємо
з’ясувати, що таке толерантність?що значить
толерантна людина?чи можемо ми завжди бути толерантними, і чи може наша
школа стати територією толерантності? Отже, тема нашої години спілкування – «Школа –
територія толерантності?» (учні записують
у зошити)
Епіграфом я дібрала слова відомого італійський історика, філософа-гуманістаГ.Гвіччардіні:«Усі люди мають недоліки – хто більші, хто
менші. Ось чому і дружба, і допомога, і спілкування були б неможливими, якби не існувало між нами взаємної терпимості»
Як ви розумієте ці слова?
ІV. Основна
частина
Річ у тім, що поняття«толерантність» є синонімом слова «терпимість», саме
так воно звучить латинською.
Останнім часом слово «толерантність»(від лат. tolerantia – терпіння) набуло значної
популярності.Український словник трактує це слово як «здатність сприймати без агресії
думки, які відрізняються від власних, а також — особливості поведінки та
способу життя інших».
Терпимість —
соціально-психологічна риса людини, що виражає шанобливе та доброзичливе
ставлення до поглядів, переконань, вірувань, думок, традицій, звичок і
поведінки інших людей.
Поняття «толерантність» є в мові багатьох народів світу.Для того, щоб краще зрозуміти походження цього слова, пропоную невеликий лінгвістичний екскурс:
Поняття «толерантність» є в мові багатьох народів світу.Для того, щоб краще зрозуміти походження цього слова, пропоную невеликий лінгвістичний екскурс:
·
tolerance (франц.) – ставлення, під час якого людина визнає,
що інші можуть думати чи діяти інакше, ніж вона сама;
·
tolerancia (іспан.) – здатність визнавати відмінність від
власних ідей чи помислів;
·
tolerance (англ.) – готовність бути терплячим;
·
kuan rong (китайська) – дозволяти, приймати, бути по відношенню до інших милосердним;
·
tasamul’ (араб.) – прощення, милосердя, м’якість, терпіння, чуйне ставлення
до інших.
Учитель.Отже, толерантність – доброзичливість,
визнання за кожною людиною права бути іншою і поважати це право.
Як ви думаєте, чому я
обрала саме цю тему для спілкування? Чи актуальна вона сьогодні(толерантність – це риса, яка, на жаль, іноді буває відсутньою у поведінці
та під час спілкування окремих учнів нашого класу та гімназії)
Міжнародний день толерантності проголошений 16 листопада 1995 року на 28 сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО(Організа́ція
Об'є́днаних На́цій з пита́нь осві́ти, нау́ки і культу́ри).
Учитель.Кожна людина – неповторна
особистість.Усі люди різняться між собою. Одні мають білий колір шкіри, інші - чорний
або жовтий. Одні люди високі, інші - невисокі. Одні стрункі, інші – повні.Всі
ми несхожі один на одного і, щоб ще раз переконатися у цьому,
пропоную виконати вправу.
Вправа «Сніжинка»
Учитель. Візьміть однакові аркуші паперу. Потім усі одночасно виконайте наступні
дії:
1. Складіть аркуш навпіл.
2. Відірвіть верхній правий кут.
3. Знову складіть навпіл.
4. Відірвіть лівий верхній кут.
5. Знову складіть.
6. Знову відірвіть верхній правий кут.
7. Складіть аркуш надвоє.
8. Якщо можна, відірвіть правий нижній кут.
9. Розгорніть
аркуш і покажіть іншим.
Учитель.Чи можемо сказати, що
хтось виконав роботу неправильно? Чому аркуші відірвані так по-різному? Чи
можете ви сказати, що всі, хто відірвав аркуші інакше, ніж ви,є
гіршими за вас? Чи буває так, що ми оцінюємо людину тільки з огляду на те, чи
робить вона щось так само, як ми? Чого навчає ця вправа?(Всі ми - різні)
Чи заважають вашому
спілкуванню відмінні риси характеру? Якщо так, то які? Якщо ні, то чому?
«Ми різні - в цьому наше багатство.Ми разом - в цьому наша сила»
Учитель.Дякую. А зараз - увага на екран!Рекламний ролик
«Спільного у нас більше, ніж ми думаємо». Чи справді це так?
Вправа «Чим ми схожі?»
Учитель.А як ви вважаєте є однакові люди?Давайте спробуємо знайти відмінності та
схожості учнів нашого класу.Ви легко побачите відмінності між вами. А чи знайдете
ви спільні риси з товаришами?
Перед нами дві дівчинки (хлопчика).
Необхідно знайти 5 відмінностей і 5 спільних рис, які їх об’єднують. (Обговорення)
Учитель.Це дослідження стверджує, що ми є різними, але у нас багато спільного, що
нас об’єднує, тому не варто ображати інших, а виявляти по відношенню до інших людей що?
(толерантність).
Дуже важливо сприймати людей такими, якими вони є, навіть
коли їх уподобання відмінні від твоїх.
Вправа «Риси толерантної
особистості»
Учитель.Які ж риси толерантної особистості? На
столах у кожного з вас лежать бланки
опитувальника, на яких ви бачите 15 характеристик, які властиві толерантній особі.Ваше завдання:
спочатку в колонці А поставте:
«+» — напроти тих трьох рис, які, на
вашу думку, у вас найбільш виражені;
«0» — напроти тих трьох рис, які у
вас найменш виражені.
Цей
бланк залишиться у вас і про результати ніхто не дізнається, тому ви можете
відповідати чесно, ні на кого не озираючись. На заповнення колонки Ау вас - 1
хвилина.
Учитель. Зараз ми
спробуємо скласти груповий портрет толерантної особистості.
Для цього у колонці В поставте:
«+» — напроти тих трьох рис, які, на
ваш погляд, найбільш характерні для толерантної особистості.На заповнення колонки
Бу вас – теж 1 хвилина.
Бланк для вправи
|
№
|
Риси
толерантної особистості
|
А
|
В
|
С
|
|
1.
|
Відвертість
|
|
|
|
|
2.
|
Поблажливість
|
|
|
|
|
3.
|
Терпіння
|
|
|
|
|
4.
|
Почуття гумору
|
|
|
|
|
5.
|
Чуйність
|
|
|
|
|
6.
|
Довіра
|
|
|
|
|
7.
|
Альтруїзм (безкорисливість)
|
|
|
|
|
8.
|
Терпимість до відмінностей
|
|
|
|
|
9.
|
Уміння володіти собою
|
|
|
|
|
10.
|
Доброзичливість
|
|
|
|
|
11.
|
Уміння не засуджувати інших
|
|
|
|
|
12.
|
Гуманізм (людяність)
|
|
|
|
|
13.
|
Уміння слухати
|
|
|
|
|
14.
|
Допитливість
|
|
|
|
|
15.
|
Співпереживання
|
|
|
|
Учитель.Прошу підняти руки тих, хто
відзначив у колонці В першу якість. (Вчитель підраховує число тих, хто
відповідав, і заносить в колонку Сбланка Так само підраховується число
відповідей по кожній якості. Ті три якості, які набрали найбільшу кількість
балів, і є ядром толерантної особистості (з точки зору
класного колективу).
Учитель. Виконавши цю
вправу ви маєте можливість:
1. Порівняти своє
уявлення про толерантну особистість («+» у колонці «В») із загальногруповим уявленням,
2. Порівняти уявлення про
себе («+» у колонці «А») з портретом толерантної особистості, створеним групою,
тобто оцінити
рівень своєї толерантності.
Учитель.Іноді риси
характеру товариша або подруги вас нервують, іноді, навпаки, вам допомагають
прийняти певне рішення. І незважаючи на відмінності у характерах, ви є друзями,
вам цікаво разом. Тому ж терпимість потрібно проявляти до всіх.
Давайте перевіримо, чи терпимі ми, чи потрібно нам виховувати в собі цю якість.
Давайте перевіримо, чи терпимі ми, чи потрібно нам виховувати в собі цю якість.
Тестування
«Чи терпимі ми?»
Вибери твердження, які відповідають твоїй поведінці.
1. Ти не погоджуєшся з товаришем...
а) Ти все ж таки слухаєш його.
б) Ти не даєш йому говорити.
а) Ти все ж таки слухаєш його.
б) Ти не даєш йому говорити.
2. У класі ти вже відповів...
а) Ти даєш можливість відповісти іншим.
б) Тобі хочеться відповісти ще.
а) Ти даєш можливість відповісти іншим.
б) Тобі хочеться відповісти ще.
3. Товариш зрадив тебе...
а) Ти намагаєшся з ним порозумітися.
б) Ти помстишся йому.
а) Ти намагаєшся з ним порозумітися.
б) Ти помстишся йому.
Якщо в усіх трьох випадках ви вибрали твердження «а», вітаю вас! ви — терпима людина.
Учитель. Найважливіша
цінність толерантного суспільства і риса толерантної людини – це прояв
співчуття. У психології воно позначається терміном«емпатія».
Слово «емпатія» походить від римського
«patho» (співпереживання), що означає глибоке, сильне, чутливе почуття
(відчуття), близьке до страждання.
Демонстрація уривку з мультфільму
«Квітка - семицвітка»
Учитель.Пропоную
вашій увазі уривок з мультфільму, який було створено за мотивами казки
В.Катаєва «Квітка-семицвітка»). Нагадаю короткий зміст цієї казки.
Дівчинка Женя отримала чарівну квітку, яка
виконує будь-які бажання. Але звертатися до неї можна лише сім разів, бо саме
стільки пелюсток на квіточці.Увага на екран.
Які
життєві цінності, або риси толерантної особистості ви помітили у Жені?
(милосердя, гуманізм)
Чи можемо ми
сказати що у дівчинки Жені проявилася здатність до емпатії? (Вона не пошкодувала заради ви здоровлення
хлопчика останньої пелюстки чарівної квітки бажань).
Чи
здатні ми співпереживати? На жаль, не кожен здатен співпереживати та жити за
принципом «Чужа біда – моя біда».
Скринька
мудрих порад
Який з
перелічених висловів на вашу думку найбільш підходить до цього уривку
мультфільму і чому?
1.
«Перед великим розумом я схиляю голову, перед
великим серцем я стаю на коліна» (Гете,німецький поет);
2.
Якщо ти байдужий до страждань інших, ти не
заслуговуєш на звання людини (Сааді, перський поет);
3.
„Хто дуже довго думає про
те, щоб робити добро, в того немає часу бути добрим.” (Р. Тагор, індійський поет)
Робота в групах
Учитель.У вас на столах лежать кольорові чоловічки. Розберіть, будь ласка, їх. А
тепер я ставлю на кожен стіл таких же чоловічків, а ви повинні на рахунок 1-2-3
піднятися і зайняти свої місця за тим столом, який відповідає кольору вашого
чоловічка. Отож, як ви вже здогадалися, ми будемо працювати в групах.
Для спільної продуктивної роботи пропоную
такі правила, підготовлені мною заздалегідь:
Правила роботи в групах
1. Бути активним
2. Правило піднятої руки
3. Не перебивати, уміти слухати
4. Проявляти
доброзичливість
5. Сперечатися
без крику й образливих слів
6. Поважати
думку співрозмовника
7. Бути справедливим
8. Обходити стороною «гострі кути» (не
конфліктувати)
Учитель.Чи погоджуєтеся
ви з цими правилами? Якщо в ході заняття у васвиникнуть будь-які побажання відносно правил, то
ви можете вносити свої зміни.
Учитель.Ми будемо працювати як у групах, так
і цілим класом, тому давайте спробуємо створити рекомендації, щодо дружного
колективу.
Рекомендації
Довідка: кожен,
всі, один, кожну, спільне, виголошує
• У колективі має бути … обговорення.
• … може висловити свою думку.
• … говорить, а всі слухають.
• … версію обговорюємо в колективі.
• Завжди узгоджуємо ... рішення.
• Представник колективу ... погоджене рішення перед
класом.
Робота в групах. Аналіз ситуацій «Квітка толерантності»
Учитель. Перед вами –
КВІТКА ТОЛЕРАНТНОСТІ, під пелюстками якої ви знайдете завдання.
Завдання:
проаналізуйте в групах ситуацію, оберіть свій варіант відповіді й поясніть
його. Час для обговорення – 1 хвилина.
1.Ситуація
Дмитро має нетипову для хлопця зачіску — надто довге волосся. Як поводитися тим, кому такий стиль не подобається?
Варіанти відповідей:
- постійно демонструвати своє негативне ставлення, у різкій формі рекомендувати змінити зачіску;
- виходити з того, що людина має право на самовираження й може робити будь-що зі своїм волоссям;
Дмитро має нетипову для хлопця зачіску — надто довге волосся. Як поводитися тим, кому такий стиль не подобається?
Варіанти відповідей:
- постійно демонструвати своє негативне ставлення, у різкій формі рекомендувати змінити зачіску;
- виходити з того, що людина має право на самовираження й може робити будь-що зі своїм волоссям;
- вимагати
дотримуватися загального стилю одягу та зачіски на заняттях у школі.
(Ваш варіант
відповіді)
2.Ситуація
Оксана часто пропускає уроки без поважних причин. Як ставитися до цього? Варіанти відповідей:
- засуджувати її за ці вчинки;
Оксана часто пропускає уроки без поважних причин. Як ставитися до цього? Варіанти відповідей:
- засуджувати її за ці вчинки;
- вважати,
що це — особиста справа Оксани й не втручатися;
- із розумінням поставитися до проблем Оксани, поступово заохочувати її до навчання.
- із розумінням поставитися до проблем Оксани, поступово заохочувати її до навчання.
(Ваш варіант
відповіді)
3. Ситуація
Вадим постійно виявляє неповагу до інших, брутальність (грубість) до своїх товаришів. Що робити?
Варіанти відповідей:
Вадим постійно виявляє неповагу до інших, брутальність (грубість) до своїх товаришів. Що робити?
Варіанти відповідей:
- прагнути
уникати спілкування з Вадимом;
- відповісти
брутальністю на брутальність.
- «ковтати» образи і проводити з учнем роз'яснювальну роботу.
- «ковтати» образи і проводити з учнем роз'яснювальну роботу.
(Ваш варіант
відповіді)
Робота в групах. Асоціативний ряд
Учитель. Перед вами на столах лежать маркери та аркуші паперу, на яких ви бачите слово «ТОЛЕРАНТНІСТЬ». Завдання наступне: на кожну літеру слова толерантність записати одну рису характеру, притаманну толерантній людині. Слова не повинні повторюватися. Завдання ускладнюється тим, що ви повинні виконати його якнайшвидше, дотримуючись правил роботи в групах.
Група, яка
першою справиться із завданням, подає сигнал про завершення роботи з допомогою
дзвінка та отримує винагороду.
Т-
терплячий, турботливий
О –
обережний, об’єктивний,
оригінальний, особливий
Л –
лояльний, лагідний, легкий у спілкуванні
Е –
енергійний, елегантний, ефективний
Р – рівний,
розсудливий, рівнозначний, рівноправний
А –
активний, авторитетний
Н –
надійний, найдорожчий
Т –
товариський, творчий
Н – ніжний,
незалежний
І –
інтелігентний, ідейний, ідеальний
С –
співчутливий
Т –
тактовний
Ь
Учитель. У цивілізованому суспільстві люди повинні бути терпимими. Чи погоджуєтеся
ви з думкою, що кожний із вас має право на повагу та терпимість з боку
оточуючих?
Отже, ми з’ясували, що толерантність – це терпимість.Але не завжди ми буваємо терплячими.Інколи ми стаємо сліпими і не хочемо
прислухатися до чужої думки і вважаємо свою думку правильною. А що ж таке
нетерпимість?
Нетерпимість – людська вада,протилежна толерантності.
Як називають людину, протилежну толерантній? (інтолерантна)
Завдання. Ваше завдання: з переліку тлумачень вибрати в одну
колонку риси толерантної особистості, в іншу – інтолерантної. Вам допоможуть
словнички термінів, які лежать у вас на столах.
Особистість
Інтолерантна
образи
зневага
кепкування
байдужість
агресія
дискримінація
расизм
ксенофобія
націоналізм
експлуатація
Толерантна
взаємоповага
терпимість
розуміння
співчуття
милосердя
справедливість
чуйність
доброзичливість
довіра
гуманізм
Творча робота «Наша
школа – територія толерантності»
Учитель. Як ви
вважаєте, що потрібно для того, щоб наша школа стала територією толерантності?
Слід дотримуватися правил (для учнів, статуту гімназії, загальноприйнятих
морально-етичних норм та правил етикету…тощо)
Наші гості – казкові герої Незнайко, Буратіно і мудра тітонька Сова теж
вболівають за те, щоб наша школа стала територією толерантності. Вони
підготували для вас завдання: скласти свої
правила, які допоможуть нам стати кращими (до
5-ти правил). На це завдання вам дається 3 хвилини.
Прошу підійти по одному представнику з кожної групи до будь-кого з них і
отримати ці завдання.
·
1 група.Правила толерантної поведінкиу школі
Приблизний проект учнів.
- З'ясувати причину конфлікту;
- стримувати свої емоції;
- поважати думку суперника;
- З'ясувати причину конфлікту;
- стримувати свої емоції;
- поважати думку суперника;
- уникати тих, хто нав'язує
суперечку.
- не забувати, що всі люди різні, але
всі вони рівні.
- не ображати нікого
- уникати
конфліктів
·
2 група.Правила толерантного спілкуванняу школі
Приблизний проект учнів.
-
«Ставитися до
людей так, як би ти хотів, щоб ставилися до тебе»
-
Бути гуманним і милосердним
-
«Поставити себе на місце того, кого ти засуджуєш»
-
терпимо ставитися до чужої думки
-
Бути ввічливим, не вживати поганих слів
-
Поважати співрозмовника
·
3 група.Правила вікової толерантностіу школі(по
відношенню до вчителів)
Приблизний проект учнів.
-
Поважати старших
-
Бути слухняними
-
Не збивати з ніг
-
Розмовляти тактовно
Учитель.Чи
погоджуєтеся ви з цими правилами? Якщо ви будете їх виконувати, то у нашій
шкільній сім’ї буде такий же порядок, як у сім’ї одного поважного чоловіка.
Пропоную вашій увазі притчу про аксакала.
Притча про аксакала
(Аксакал – голова роду,
старійшина, шанована людина похилого віку на Кавказі, і в середній Азї)
Помирає в одному поселенні старий аксакал. Прийшли до нього люди
попрощатися, та й говорять: «Скажи нам, мудрий старий, як вдалося тобі створити
такий порядок у сім'ї, що усі сини й невістки, дочки й зяті жили разом у мирі й
злагоді». Не може вже говорити старий - подають йому папір і олівець, і він
довго пише. Коли випадає з рук вмираючого аркуш, дуже здивувалися усі - там 100
разів було написано одне слово. Не здогадуєтесь яке?
100 разів було написано слово - ТЕРПИМІСТЬ!
Це і є основою для кожної гарної сім’ї та для світу в цілому!
Це і є основою для кожної гарної сім’ї та для світу в цілому!
(На аркуші паперу зроблено воском невидимий запис «ТЕРПИМІСТЬ» Вчитель бере
губку, вмочує у кольоровий розчин з акварельних фарб і зволожує листок, який
набирає кольору фарби, а напис залишається білим )
Вправа
«Чоловічки»
Учитель. У вас на
столах лежать кольорові чоловічки. На чоловічкові записати, що ви особисто
готові зробити, щоб наша школа стала територією толерантності? (Учні по черзі зачитують свої побажання і
прикріплюють навколо зображення школи)
Учитель.Пропоную створити
емблему «Наша школа – територія
толерантності». Візьміть свої чоловічкиі розмістіть їх навколо зображення нашої
гімназії. Дякую, молодці! Ви гарно впоралися із цим завданням. Мені лише
залишається побажати, щоб ваші мрії здійснилися.
Вправа «Мікрофон»
Учитель. Продовжіть речення:
Я хочу бути толерантною людиною, тому що....
Або Я не хочу
бути толерантною людиною, тому що....
Учитель.Назвіть риси толерантної
особистості, яким б ви хотіли володіти.
Чи легко бути толерантною людиною?
«Діалог із майбутнім»
Учитель. А тепер перенесімося на декілька років у майбутнє. Уявіть, що ви закінчили школу і стали висококваліфікованими фахівцями, маєте свою сім'ю. Як ви поясните своїм дітям — школярам, якою має бути толерантна людина?
Учитель. А тепер перенесімося на декілька років у майбутнє. Уявіть, що ви закінчили школу і стали висококваліфікованими фахівцями, маєте свою сім'ю. Як ви поясните своїм дітям — школярам, якою має бути толерантна людина?
Варіанти відповідей:
Бути готовими до того, що всі люди різні — не кращі й не гірші, а просто різні.
Навчитися сприймати людей такими, якими вони є, не намагаючись змінити в них те, що нам не подобається.
Цінувати в кожній людині особистість і поважати її думки, почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з нашими.
Зберігати своє обличчя, знайти себе і за будь-яких обставин залишатися собою.
V. Підведення
підсумків
Учитель. Чи корисною була
для вас сьогоднішня розмова? Які висновки із неї ви зробили для себе?
Сьогодні ми з вами розмірковували
над поняттям, що таке толерантність, як нам зробити нашу школу територією
толерантності?
Ми не зможемо відразу зробити толерантними ні свою поведінку, ні поведінку
інших людей, і не треба корити себе за це.
Неможливо
подобатися всім, неможливо, щоб всі учні класу чи школи були відданими друзями.
Тому що у нас різне виховання, освіта, інтелект, бажання вчитися, потреби,
характер, смаки, темперамент і т.д. Але ми можемо жити в злагоді один з одним,
цінувати один одного, приймати його таким, яким він є, тобто бути яким? –
ТОЛЕРАНТНИМ!
Проте важливий навіть найменший крок в цьому напрямі.
Учитель. Підніміть руки ті, хто вважає за потрібне удосконалювати свій характер,
виховувати почуття поваги до інших, толерантність. Дякую. Ви не марнували час на уроці.
Хай територією толерантності стане наша школа,наш клас. Адже клас - це
маленька сім'я. І хотілося б, щоб в нашій сім'ї завжди панували доброта,
повага, взаєморозуміння і не було сварок, зневаги. Хотілося б, щоб наш клас, як
і наша школа, став територією толерантності, щоб стосунки у класі стали
толерантними. На знак цього я дарую вам закладини до книжок,які нагадуватимуть
про терпимість та толерантність кожного з нас.
На цьому наше заняття завершено. Будьмо толерантними! Дякую за увагу.
На цьому наше заняття завершено. Будьмо толерантними! Дякую за увагу.
|
Світлини
|



Комментариев нет:
Отправить комментарий